2019-04-08

Ultraliga od Polsat Games zakończyła sezon z sukcesami

Oto najchętniej oglądane polskie rozgrywki esportowe! Sprawdź statystyki. Za nami trwający trzy miesiące pierwszy sezon Ultraligi. Profesjonalne zawody w League of Legends, które polscy fani mogli śledzić na antenie Polsat Games i w internecie, cieszyły się dużym zainteresowaniem. W szczytowym momencie wielki finał oglądało jednocześnie 49 228 osób.

W ramach 1. sezonu Ultraligi kibice mogli zobaczyć ponad 119 godzin zmagań na żywo prosto z dedykowanego esportowi studia Polsat Games w Warszawie. Transmisje zostały wyświetlone ponad 2 miliony razy, a łączny czas oglądania na żywo przekroczył 42 miliony minut (to prawie 82 lata oglądania!).

Doskonała jakość transmisji pod względem sportowym i produkcyjnym przekłada się na zainteresowanie wśród polskich fanów sportów elektronicznych. Transmisje na żywo z 1. sezonu Ultraligi wygenerowały o 92% więcej wyświetleń w porównaniu z sezonem zerowym. To wynik przede wszystkim stale rosnącego zainteresowania wśród osób, które do tej pory esport oglądały tylko okazjonalnie.

Wzrost oglądalności idzie w parze z zaangażowaniem zadeklarowanych fanów profesjonalnego League of Legends. Publikacje w mediach społecznościowych dotyczące 1. sezonu Ultraligi zanotowały ponad 20 mln wyświetleń (to wzrost o 8 mln w porównaniu do poprzedniego sezonu) i angażowały aż o 91% skuteczniej niż te z końca 2018 roku. Co więcej, profil Ultraligi w serwisie Twitter był w marcu najmocniej angażującym polskim profilem z kategorii gry wideo, dystansując profile takich marek jak CD PROJEKT RED czy PlayStation Polska.

- Pierwszy sezon Ultraligi jest naturalną kontynuacją założonego przez nas celu: odbudowy polskiej sceny League of Legends. Projekt został doceniony przez organizację Rogue, występującą na co dzień w prestiżowych rozgrywkach LEC. Zaufanie pozostałych marek jak PRIDE, PACT czy nowo powstałego devils.one potwierdza, że idziemy w dobrym kierunku. Szczególnie cieszy fakt, że wraz ze wzrostem poziomu produkcyjnego i sportowego, wzrosła także frekwencja wśród widzów. Dołożymy wszelkich starań, żeby kolejne odsłony Ultraligi jeszcze mocniej śrubowały rekordy - mówi Bartosz Pawlik, dyrektor kanału Polsat Games.

W produkt Polsat Games zaangażowały się także marki związane z branżą gamingową. Partnerem fazy playoff 1. sezonu Ultraligi była firma ASUS, producent sprzętu dla graczy ROG, która dostarczyła nagrody dla MVP rozgrywek. Fani LoLa docenili nieinwazyjne lokowanie, a fraza „ty asus” viralowo pojawiła się w internecie aż 1500 razy w ciągu ostatnich dwóch tygodni rozgrywek.

Ultraliga jest jedną z ośmiu lig regionalnych oficjalnie współpracujących z Riot Games, właścicielem gry League of Legends. Dzięki temu dwa najlepsze zespoły sezonu 1. polskiej ligi (Rogue Esports Club i devils.one) awansowały do europejskich rozgrywek European Masters, które wystartowały 8 kwietnia i będą transmitowane na antenie Polsat Games.

Oficjalny profil Polsat Games na Instagramie - @polsatgames

Polsat Games na Twitch.tv

Zobacz także:
Kwiecień w Polsat Games pełen esportowych emocji!
„Faux Paux” w Polsat Games. Poznajcie prowadzących!
Radek Nałęcz naczelnym Polsat Games. Co wiosną na antenie?
Rusza Ekstraklasa Games! Transmisja w Polsat Games
Polsat Games został oficjalnym partnerem Riot Games