2025-06-24

„Lepsza Polska” wiosną 2025. Rosnąca oglądalność

Program publicystyczny „Lepsza Polska”, prowadzony przez Dorotę Gawryluk, zakończył sezon wiosenny 2025 z najwyższym udziałem w rynku w swojej historii, czyli 9,6% w grupie 16-59. Średnia oglądalność na trzech antenach Telewizji Polsat (Polsat, Polsat News, Wydarzenia24) sięgnęła blisko 1 miliona widzów, a emisje w kluczowych kanałach odnotowały dynamiczny wzrost względem jesieni, tj. o 30% w Polsacie News i o 25% w Wydarzeniach24.

Rekordowa debata o surowcach

Największe emocje wzbudził odcinek poświęcony konsekwencjom umowy o surowcach naturalnych między USA a Ukrainą. Tylko na głównej antenie Polsatu program śledziło 950 tysięcy widzów, zaś w Polsacie News i Wydarzeniach24 ponad 400 tysięcy. To rekord w historii cyklu.

Prawie milion nowych odbiorców

Jak wskazują dane Nielsen Audience Measurement, liczba osób mających kontakt z programem wzrosła o prawie milion w porównaniu z poprzednią edycją. To potwierdzenie skuteczności emisji na trzech antenach: głównej oraz kanałach newsowych, które przyciągają nowych widzów.

- Publicystyka nie musi być niszowa. Udowadniamy, że głęboka analiza politycznych i społecznych tematów może trafiać do szerokiego grona. Cieszy nas zwłaszcza rosnące zaangażowanie młodszej widowni - komentuje Dorota Gawryluk.

Stabilna pozycja w piątkowym paśmie

Program, emitowany w piątki po „Wydarzeniach”, zachowuje równowagę pomiędzy informacjami a komentarzami. „Lepsza Polska” nie tylko utrzymuje silną pozycję w prime time, ale także buduje lojalność publiczności, zarówno na antenie głównej, jak i w kanałach tematycznych.

Opinie gości programu

Prof. Ewa Pietrzyk-Zieniewicz
Muszę powiedzieć, że program jest bardzo dobry. Ma świetną koncepcję i jest bardzo dobrze prowadzony. Przecież chodzi o to, żebyśmy rzeczywiście wymieniali poglądy, a nie się wzajemnie głaskali, czy obrzucali. I ten program ma właśnie taką formułę, demokratyczną. Daje się i pogadać, można być innego zdania i jeszcze w dodatku to wszystko odbywa się w sposób cywilizowany. Naprawdę to powinien być wzorzec medialny.

Eryk Mistewicz
Straszliwie mało miejsc jest takich jak „Lepsza Polska” Doroty Gawryluk w sferze publicznej. Właściwie to jeden z ostatnich programów, do których człowiek chce iść, dlatego że wie, że znajdzie fascynujących rozmówców, bardzo dobrze przygotowaną gospodynię programu i tezy, fakty, oceny oraz opinie, które nikogo nie mogą pozostawić obojętnym. Bardzo ważny program, dobrze, żeby „Lepsza Polska” weszła szerzej, mocniej, silniej na główną antenę Polsatu.

Prof. Olgierd Annusewicz
Lepiej się zawsze rozmawia w gronie eksperckim niż w gronie polityków. Zawsze są różnice zdań, zawsze są różne perspektywy, ale dzięki temu ta dyskusja jest ciekawsza. No i oby więcej takich spotkań. No i jak najwięcej dyskusji, które gdzieś tam będą pomagały opisywać, rozplątywać mocno pokręconą sytuację.

Oficjalny profil POLSAT na Instagramie - @polsatofficial

Oficjalny profil POLSAT na TikToku - @polsat