2022-09-06

Netia nowym sponsorem drużyny koszykówki Arki Gdynia

Logo operatora pojawi się między innymi na parkiecie hali domowej drużyny Polsat Plus Arena Gdynia oraz strojach zawodników występujących w rozgrywkach koszykarskiej ekstraklasy w sezonie 2022/2023. Zespół funkcjonujący obecnie pod nazwą Suzuki Arka Gdynia to najbardziej utytułowany klub koszykarski w Polsce.

Te same wartości
- Koszykówka jest jedną z najbardziej emocjonujących i dynamicznych dyscyplin sportowych. W naszym codziennym działaniu bardzo często przyświecają nam te same wartości, którymi kieruje się odnosząca sukcesy drużyna koszykarska. Dlatego naszą przygodę ze sponsorowaniem sportu drużynowego zdecydowaliśmy się rozpocząć od tej właśnie dyscypliny - powiedział Andrzej Abramczuk, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Netia S.A.

Na koszulkach i w Polsat Plus Arenie Gdynia
Logo Netia pojawi się m.in. na tyle koszulek i spodenek meczowych zawodników, dresach reprezentacyjnych oraz wszystkich materiałach i kanałach informacyjnych drużyny Suzuki Arka Gdynia. W ramach umowy Netia ma też zapewnioną szeroką ekspozycję swojego logotypu i materiałów reklamowych na terenie hali domowej drużyny, którą jest nowoczesny obiekt o nazwie Polsat Plus Arena Gdynia. Logo Netia będzie umieszczone na parkiecie w okolicach koszy, na elektronicznych bandach reklamowych oraz ściance sponsorskiej wykorzystywanej podczas konferencji prasowych. Pierwszy mecz gdynian w Energa Basket Lidzie 22 września, a pierwszy domowy pojedynek (na Polsat Plus Arenie Gdynia) 16 października 2022 roku.

Sukcesy nie tylko w kraju
Klub koszykarski, występujący obecnie pod nazwą Suzuki Arka Gdynia, powstał w 1995 roku, jako zespół trzecioligowy. Początkowo jako Trefl Sopot, drużyna przez kolejne lata występowała pod nazwami: Prokom Trefl Sopot, Asseco Prokom Sopot, Asseco Prokom Gdynia, Asseco Gdynia i Asseco Arka Gdynia. Zespół potrzebował zaledwie dwóch lat, by awansować do ekstraklasy, a już w sezonie 2000/2001 zdobył pierwszy Puchar Polski. W 2003 roku drużyna była finalistą Pucharu Mistrzów FIBA, a w sezonie 2003/2004 zakwalifikowała się do ćwierćfinału ULEB Cup i zdobyła swoje pierwsze mistrzostwo Polski, powtarzając ten sukces dziewięć razy z rzędu. W rozgrywkach europejskiej koszykarskiej Ligi Mistrzów zespół cztery razy awansował do grona szesnastu najlepszych zespołów tych rozgrywek (tzw. Top 16), a raz awansował do grona ośmiu najlepszych drużyn w Europie, co było historycznym wyczynem w polskiej koszykówce.

Kompleksowe usługi komunikacyjne
Netia jest jednym z największych polskich operatorów telekomunikacyjnych, częścią Grupy Polsat Plus. Na bazie nowoczesnej, wydajnej infrastruktury i dzięki wysokim kompetencjom zespołu pracowników, dostarcza klientom indywidualnym, przedsiębiorstwom i instytucjom kompleksowe usługi komunikacyjne oraz multimedialne on-line.