- data emisji
- alfabetycznie
Western autorstwa Quentina Tarantino. Jeden z głośniejszych filmów minionej dekady, uhonorowany prestiżowymi nagrodami: dwa Oscary i dwa Złote Globy (za scenariusz oryginalny - Tarantino i dla aktora w roli drugoplanowej - Waltz). Z pomocą swojego mentora, łowcy nagród (Christoph Waltz), wyzwolony niewolnik (Jamie Foxx) wyrusza na ratunek swojej żonie przed brutalnym właścicielem plantacji (Leonardo DiCaprio) w Mississippi.
Akcja tego filmu rozgrywa się na Południu Stanów Zjednoczonych dwa lata przed Wojną Secesyjną. Django (w tej roli: zdobywca Oscara, Jamie Foxx) – niewolnik, brutalnie traktowany przez właścicieli, pewnego dnia staje twarzą w twarz z pochodzącym z Niemiec, łowcą nagród - dr Kingiem Schultzem (Christoph Waltz) i wtedy jego los odmienia się. Schultz podąża właśnie tropem niebezpiecznych braci Brittle i tylko Django może go do nich zaprowadzić, bo tylko on może rozpoznać tych oprawców, więc proponuje mu układ. W osobliwy sposób Schultz wykupuje Django z niewoli i obiecuje, że zwróci mu wolność tuż po schwytaniu braci Brittle – żywych lub martwych. Schultz odnajduje braci na plantacji, należącej do nobliwego Spencera Bennetta (Don Johnson) w Tennessee. Gdy w równie zaskakujący, co brutalny sposób sprawiedliwości staje się zadość, Schultz dotrzymuje swojej obietnicy i uwalnia Django. Odtąd wspólnie tropią najbardziej poszukiwanych kryminalistów. Django ma przed sobą jeden cel: odnaleźć i uratować Broomhildę (Kerry Washington), żonę, którą utracił na targu niewolników wiele lat temu. Trop prowadzi na plantację, której właścicielem jest bezlitosny Calvin Candie (zdobywca Oscara, Leonardo DiCaprio). „Candyland” to plantacja owiana wyjątkowo złą sławą, bo jego niewolnicy szkoleni są do walk między sobą. Trenuje ich niejaki Ace Woody (Kurt Russell). Dostając się na wrogi teren pod fałszywym pretekstem, Django i Schultz wzbudzają podejrzliwość Stephena (nominowany do Oscara, Samuel L. Jackson), zaufanego niewolnika Candie’go. Każdy ich ruch jest obserwowany i z każdą chwilą coraz bardziej grozi im śmiertelne niebezpieczeństwo. Będą musieli wybierać między niezależnością a solidarnością oraz poświęceniem a przetrwaniem.