2018-11-21

Jarosław Gugała: Pomaganie jest przyjemne. Przekonaj się!

6 grudnia o godz. 18:45 wyemitowany zostanie Mikołajkowy Blok Reklamowy w Polsacie. - Jest wiele dzieci, którym inaczej się nie da pomóc. To absolutnie niezbędne - powiedział POLSAT.PL Jarosław Gugała.

Już po raz piętnasty, nie wychodząc z domów, widzowie mogą pomóc chorym dzieciom - podopiecznym Fundacji Polsat. Wystarczy oglądać Mikołajkowy Blok Reklamowy. Specjalny zestaw reklam będzie emitowany na antenie Telewizji POLSAT, w telewizji internetowej IPLA oraz na stronie Polsat.pl, tradycyjnie 6 grudnia o godz. 18:45. Wpływy z Mikołajkowego Bloku Reklamowego obliczone na podstawie wyników oglądalności, zostaną przekazane w całości na leczenie i rehabilitację chorych dzieci.

Jedną z twarzy tej akcji jest dziennikarz Polsatu, Jarosław Gugała. - Uważam, że warto wykraczać w ten sposób poza nasze codzienne obowiązki, poza zawodową rutynę - wskazał. - Mamy później wielką satysfakcję, kiedy dowiadujemy się, ile osób oglądało ten blok i ilu potrzebujących otrzyma dzięki temu pomoc. To absolutnie niezbędne, bo w służbie zdrowia ciągle brakuje pieniędzy, a niektóre terapie są bardzo drogie. To jedna z niewielu szans dla tych dzieciaków, aby mogły godnie, po ludzku żyć - dodał w rozmowie z POLSAT.PL.

- To bardzo skuteczna akcja. Najlepiej wiedzą o tym właśnie ci, którzy później te pieniądze rozdysponowują. To są grube miliony, które pomogły bardzo wielu polskim rodzinom - podkreślił Jarosław Gugała. - Wystarczy tylko włączyć telewizor. Dlatego to tak dobry pomysł. Ludzie to wiedzą i rekordowo wielu ogląda, bo dzięki temu zbiera się więcej pieniędzy. To niewielki wysiłek, a w ten sposób każdy dodaje coś od siebie - zaznaczył.

Ponownie w rolę Świętego Mikołaja wciela się wybitny aktor Krzysztof Kowalewski. W tym roku wspomogą go dziennikarze redakcji Wydarzeń, Polsat News i Polsat Sport oraz gwiazdy produkcji znanych z anteny Telewizji POLSAT. Będą to: Dyrektor Pionu Informacji i Publicystyki - Dorota Gawryluk, a także Paulina Chylewska, Paulina Sykut-Jeżyna, Agnieszka Sienkiewicz, Magdalena Stużyńska-Brauer, Aneta Zając, Katarzyna Skrzynecka, Bogdan Rymanowski, Maciej Dowbor, Paweł Królikowski i Bartosz Kwiatek.

- To, co widać na ekranie, to oczywiście tylko niewielka część pracy, bo żeby to wszystko zorganizować, trzeba wybudować wielką machinę. A to wymaga wysiłku od organizatorów i wykonawców. Ale to przyjemna praca, którą wykonujemy od lat i nie wyobrażam sobie, byśmy mieli przestać - podsumował Jarosław Gugała.

Fundacja Polsat to jedna z największych organizacji pozarządowych działających na terenie Polski, od dwudziestu dwóch lat kieruje swoją pomoc do chorych dzieci i ich rodziców. Do dziś Fundacja objęła swoją pomocą 33 378 małych pacjentów i wsparła finansowo 1 211 szpitali i ośrodków medycznych w całym kraju, które zostały wyremontowane lub wyposażone w nowoczesny sprzęt medyczny. W sumie na cele statutowe Fundacja przekazała dotąd 230 117 406,85 złotych.

Więcej informacji o działaniach Fundacji Polsat - www.fundacjapolsat.pl

„Mikołajkowy Blok Reklamowy” został wyemitowany w środę 6 grudnia o godz. 18:45 w Telewizji POLSAT oraz IPLA.TV.